Základní zásady při organizaci provádění jednotlivých činností
Při všech činnostech, souvisejících se ZADÁVÁNÍM VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK, klademe maximální důraz na co nejužší spolupráci se zadavatelem a na dokonalou přípravu veškerých dokumentů příslušného způsobu zadání a to od zajištění vstupních podkladů pro zadání soutěže až po vypracování a předání kompletní dokumentace zadání veřejné zakázky podle zákona o veřejných zakázkách. Ve všech fázích zadání považujeme u každého ze způsobu zadání veřejné zakázky za velmi důležité přesné specifikace veškerých podkladů a dokumentů, sloužící k maximální bezpečnosti zadavatele a k jeho ochraně proti případným kvalifikovaným námitkám ze strany neúspěšných uchazečů. Pro zachování maximální informovanosti pracovníků se pravidelně zúčastňujeme školení.
V oblasti zadávání veřejných zakázek působíme od doby účinnosti zákona o zadávání veřejných zakázek č.199/1994 Sb. (tj. od 1.1.1995). Systematicky jsme se připravovali na zadávání veřejných zakázek podle zákona o veřejných zakázkách č. 40/2004 Sb., který vstoupil v platnost od 1.5.2004. Zákon upravuje zadávání veřejných zakázek v souladu s normami EU a zahrnuje zcela nové pojetí zadávání zakázek oproti původnímu zákonu č. 199/1994 Sb. Absolvovali jsme školení školitelů zákona, které organizovalo Ministerstvo pro místní rozvoj jako zpracovatel zákona spolu s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže.
Od 1.7.2006 vstoupil v platnost nový zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb. Od roku 2006 jsme absolvovali řadu školení pořádaných Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Důsledně se připravujeme na každou novelu zákona, prováděcí vyhlášky k zákonu a jejich aplikaci při zadávání veřejných zakázek, sledujeme rozhodovací pravomoc ÚOHS, krajských soudů a Nejvyššího správního soudu.
Za dobu účinnosti zákona č. 199/1994 Sb., 40/2004 Sb. a nyní 137/2006 Sb. jsme zadávali veřejné zakázky jak v oblasti stavebnictví, tak veřejné zakázky z jiných nejrůznějších oblastí (dodávky aut, zemědělských strojů, kopírek, výpočetní techniky, zdravotnické techniky, výběr pojišťoven na pojištění majetku, havarijního pojištění aut a povinného ručení, výběr bank na poskytnutí úvěrů, dodavatelů závodního stravování, stravovací techniky, úklidových prací, informačních systémů, nejrůznější služby jako projektové práce, úklid, hlídání objektů apod.). Zadané veřejné zakázky podle zákona jak podle zákona 199/1994 Sb. a 40/2004 Sb., tak podle zákona č. 137/2006 Sb. najdete v následujícím přehledu.
Od roku 2004 rozšířila společnost rozsah své činnosti o živnost Pořádání odborných kurzů, školení a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti. Na základě této živnosti máme připravený program školení v oblasti zadávání veřejných zakázek za účasti odborníků na právo v oblasti zadávání veřejných zakázek a v oblasti smluvních vztahů podle obchodního zákoníku.
S činností v oblasti zadávání veřejných zakázek souvisí též naše činnost v oblasti POŘÁDÁNÍ ŠKOLENÍ A KURZŮ. Zajišťujeme školení zákona o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb. s vazbou na Obchodní zákoník. V rámci školení přednášíme zákon o veřejných zakázkách s konkretizací pro jednotlivé druhy zadávaných veřejných zakázek (dodávky, služby, stavební práce), obsah a rozsah zadávací dokumentace stavby a hodnocení nabídek. Při školeních se zaměřujeme na problematiku jednotlivých zadavatelů nebo dodavatelů. Součástí školení je výklad renomovaného právníka.
Náplň školení přizpůsobujeme podle požadavku zákazníka se zaměřením na zpracování nabídek - školení pro dodavatele a budoucí uchazeče, nebo se zaměřením na zadávání veřejných zakázek – školení pro zadavatele. Rozsah školení může být podle požadavku objednatele jednodenní nebo vícedenní. Tato naše činnost není zaměřena na pořádání masových kurzů, ale na konkrétní problematiku jednotlivých zadavatelů či uchazečů se zaměřením na řešení konkrétních problémů jednotlivých zákazníků.
Při PROVÁDĚNÍ INŽENÝRSKÉ ČINNOSTI klademe velký důraz na dokonalou přípravu stavby, tzn. na fázi od zajištění vstupních podkladů pro projektanta, přes důslednou kontrolu jednotlivých stupňů projektové dokumentace, až po předání staveniště zhotoviteli díla. Ve všech fázích přípravy stavby považujeme za velmi důležité detailní specifikace pro uzavření smluv, jejich přesné a obsažné formulace, které v maximální míře specifikují vzájemný vztah mezi účastníky výstavby a předejdou tak pozdějším sporům. Při vlastní realizaci stavby klademe důraz na sledování kvality díla, jeho soulad s projektovou dokumentací a se zájmy investora, dodržování harmonogramu výstavby a sjednané ceny.
Přesnost a spolehlivost jsou vlastnosti, jejichž dodržování považujeme za základní předpoklad dobrých vztahů mezi obchodními i pracovními partnery a proto vždy přesně dodržujeme smluvené a přislíbené termíny. Jakékoliv časové prodlevy zdržují nejen nás, ale především naše klienty. Zaměřujeme se na jednoznačné plnění všech dohod, závazků a závěrů vyplývajících z předmětu našich činností tak, aby jméno společnosti mělo mezi našimi zákazníky co nejlepší zvuk.
Máme zavedený přehledný systém evidence veškerých písemných dokladů a projektové dokumentace včetně jejich úprav i případných změn předmětu díla. Jsme schopni organizačně zajistit veškeré požadované výkonové fáze inženýrské činnosti, zajistit projednání stavby a získat potřebná vyjádření a povolení.
V roce 2010 jsme rozšířili činnost o VÝKON FUNKCE KOORDINÁTORA BOZP v souvislosti s účinností zákona č. 309/2006 Sb. a Nařízením vlády č. 591/2006 Sb. Společnost má v současné době dvě osoby s odbornou způsobilostí pro výkon funkce koordinátora BOZP na staveništi.
Vzhledem k harmonizaci normativní základy s členskými státy Evropské unie a jako prostředek ke zkvalitnění systému jakosti uvnitř společnosti rozhodlo se vedení společnosti k zavedení systému řízení kvality. V říjnu 1998 jsme uzavřeli smlouvu na zpracování projektu systému jakosti. Systém řízení kvality byl ve společnosti zaveden k 1.6.1999 a k 15.9.1999 společnost získala CERTIFIKÁT SYSTÉMU ŘÍZENÍ KVALITY DLE ČSN EN ISO 9001. V průběhu své činnosti byla společnost několikrát recertifikována. Naší společnosti byl udělen certifikát systému řízení jakosti podle ČSN EN ISO 9001 pro činnosti provádění inženýrské činnosti, zadávání veřejných zakázek a výkon funkce koordinátora BOZP na staveništi.
Jako základní informaci o systému řízení jakosti používaném v naší společnosti předkládáme na vyžádání zákazníka směrnici QS 04 – Příručka jakosti, která stručně popisuje jednotlivé jeho prvky a nástroje.
Máme zkušenosti s prováděním inženýrské činnosti na velkých státních zakázkách zejména v oblasti zdravotnictví a školství.
Máme zkušenosti s realizací staveb v hustě zastavěném území s množstvím často neznámých podzemních inženýrských sítí. Budování stavby v takovém území proto není pro nás žádnou novinkou. S problémy, které z tohoto faktu vyplývají, jsme detailně obeznámeni a to jak se všemi inženýrskými sítěmi, které se mohou v městské aglomeraci vyskytnout, tak i s procesem projednávání jednotlivých fází s jejich vlastníky a správci. Známe proto dokonale všechny orgány státní správy a jejich složky včetně rozsahu rozdělení pravomocí, postup při projednávání staveb a řešení problémů vzniklých při vlastní realizaci díla. Takto nabyté zkušenosti lze aplikovat bez problémů na jakékoliv orgány místní správy a to jak ve velkých městských aglomeracích tak i v menších sídelních celcích a v obcích.
Při provádění veškerých činností naší společnosti sledujeme jediný cíl - respektovat přání a požadavky zákazníka a uživatele, uspořit mu co nejvíce finanční prostředky, zajistit pro klienta co nejvýhodnější podmínky ve smluvních vztazích a společnými silami vybudovat kvalitní dílo, které mu bude dlouhodobě sloužit k jeho spokojenosti.